یا بنی آدم

از خدا غافل مشو

یا بنی آدم

از خدا غافل مشو

یا بنی آدم

یا بَنی آدَمَ

أَنا غنَیُّ لا اَفتَقِرُ

اَطِعنی فی ما أمَرتُکَ اَجعَلَکَ غَنیّاً لا تَفتَقِرُ

یا بَنی آدَمَ

أنا حَیُّ لا اَموتُ

اَطِعنی فی ما أمِرتُکَ أجعَلَکَ حَیّاً لا تَموتُ

یا بَنی آدَمَ

أنا أقولُ لِلشَیّءِ کُن فَیَکون

اَطِعنی فی ما أمَرتُکَ اَجعَلَکَ تَقولُ لِلشَیّءِ کُن فَیَکون

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

 


پ.ن:شب جمعه و به احتمال زیاد اخرین روز رمضان وشب عید فطر بیایم تلاش کنیم،

آماده شیم برا ظهور وایجاد زمینه ظهور، 

سعی نکنیم هم حال و هم آینده رو باختیم 

خداوند فرموده :إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ سوره رعد،ایه 11

پس همت کنیم

 

یه بنده خدا
۲۴ خرداد ۹۷ ، ۱۶:۵۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر


 

 

در مورد امام زمان (عجّل‌الله‌له‌الفرج و سلام‌الله‌علیه) نکته‌ی اوّل این [است] که این بزرگوار داعی‌الله است.

 نگاه به آن بزرگوار وسیله‌ای است برای عرض ارادت و عبودیّت به درگاه حضرت حقّ متعال.

 اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا داعیَ ‌اللهِ وَ رَبّانیَّ آیاتِه؛(۴) همه‌چیز، همه‌ی انبیا،

 همه‌ی اولیا، همه‌ی مقدّسات، همه‌ی ارواح طیّبه که نورافشانی میکنند بر زندگی ما، 

بر عالم ما، بر همه‌ی عالم وجود، آیات حقّند، جلوه‌های حضرت پروردگارند؛

 این نکته‌ای است که باید توجّه داشت. به امام زمان توجّه میکنیم، توسّل میکنیم،

 در مقابل آن بزرگوار عرض خاکساری میکنیم، برای اینکه این خاکساری به ذات احدیّت برسد

 و پیش خدای متعال اظهار عبودیّت کرده باشیم.

 دوّم اینکه نام این بزرگوار و یاد این بزرگوار، دائماً به ما یادآوری میکند

 که طلوع خورشیدِ حق و عدل در پایان این شب ظلمانی، قطعی است.

 انسانها گاهی که امواج متراکم ظلمت و ظلم را مشاهده میکنند، مأیوس میشوند. 

یاد امام زمان نشان‌دهنده‌ی این است که خورشید طلوع خواهد کرد، روز خواهد آمد؛ 

بله، ظلمات هست، ظالمان و تاریکی‌آفرینان هستند در دنیا، و قرنهای متمادی بوده‌اند

 امّا پایان این شب سیاه و ظلمانی، قطعاً طلوع خورشید است؛ این آن ‌چیزی است

 که اعتقاد به امام زمان به ما می‌آموزد؛ این وعده‌ی تضمین‌شده‌ی پروردگار است:

 اَلسَّلامُ‌ عَلَیکَ‌ اَیُّهَا العَلَمُ‌ المَنصوبُ وَ العِلمُ المَصبوبُ وَ الغَوثُ وَ الرَّحمَةُ الواسِعَةُ وَعداً غَیرَ مَکذوب‌؛(۵)

 وعده‌ی تخلّف‌ناپذیر الهی است. در اوّل زیارت [هم دارد]: اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا وَعدَ اللهِ الَّذی ضَمِنَه؛(۶)

 وعده‌ای که تضمین‌شده است از طرف پروردگار، ظهور این بزرگوار است. بنابراین این هم نکته‌ی دوّم است.

 معتقدین به ظهور ولیّ‌عصر و وجود ولیّ‌عصر (ارواحنا فداه) هیچ‌گاه دچار ناامیدی و یأس نمیشوند،

 و میدانند که قطعاً این خورشید طلوع خواهد کرد و این تاریکی‌ها و این سیاهی‌ها را برطرف خواهد کرد.

 نکته‌ی سوّم این است که ما مأمور به انتظاریم؛ انتظار یعنی چه؟ انتظار به معنای مترصّد ‌بودن است. 

در ادبیّات نظامی یک‌ چیزی داریم به نام «آماده‌باش»؛ انتظار یعنی «آماده‌باش»! باید «آماده‌باش» باشیم.

 انسان مؤمن و منتظر، آن‌کسی است که در حال «آماده‌باش» است. 

اگر امام شما که مأمورِ به ایجاد عدالت و استقرار عدالت در کلّ جهان است، 

امروز ظهور بکند، باید من و شما آماده باشیم. این «آماده‌باش» خیلی مهم است؛

 انتظار به این معنا است. انتظار به معنای بی‌‌صبری کردن و پا به زمین کوبیدن

 و چرا دیر شد و چرا نشد و مانند اینها نیست، انتظار یعنی باید دائم در حال «آماده‌باش» باشید.

 نکته‌ی چهارم و آخر [اینکه] این انتظار، مستلزم صلاح و عمل است؛

 باید خودمان را اصلاح کنیم، باید اهل عمل به آن چیزی باشیم که دل آن بزرگوار را شاد میکند.

 اگر بخواهیم این‌جور عمل بکنیم و این صلاح و اصلاح را برای خودمان فراهم بکنیم، 

طبعاً نمیتوانیم به عمل فردی اکتفا کنیم. در محیط جامعه، در محیط کشور،

 در محیط جهانی هم وظایفی هست که باید انجام بدهیم؛ این وظایف چه هستند؟

 این همان چیزی است که نیاز دارد به بصیرت، نیاز دارد به معرفت، نیاز دارد به نگرش جهانی،

 نیاز دارد به روشن‌بینی؛ این آن چیزی است که شما جوان عزیز فعّالِ امروز به آن موظّفید.

 

بیانات در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین علیه السلام

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=36490

یه بنده خدا
۱۸ خرداد ۹۷ ، ۰۹:۰۰ موافقین ۳ مخالفین ۰ ۳ نظر


 

 

یکی دیگر از نقاط قوّت ما، مسئله‌ی عدالت‌خواهیِ بین‌المللی

 جمهوری اسلامی است؛ این برای جمهوری اسلامی آبرو است. 

اینکه جمهوری اسلامی طرف‌دار ملّتهای مظلوم باشد، آبرو است؛ 

اینکه طرف‌دار ملّت فلسطین باشد، یک آبرو است. جمهوری اسلامی نیروی مقاومت

 در مقابل رژیم صهیونیستی را در منطقه تقویت کرده است. دشمنانی را،

 عوامل مزاحم و مضرّی را -به نام داعش و جبهةالنّصره و امثال اینها- 

در عراق و در سوریه درست کردند؛ جمهوری اسلامی از نیروی مقاومت در این منطقه حمایت کرد؛

 این عدالت‌خواهی است؛ این دفاع از ملّت فلسطین است؛ این دفاع از استقلال کشورهای منطقه است،

 دفاع از تمامیّت ارضی کشورها است. این نقطه‌ی قوّت است.

 این نقطه‌ی قوّت را به‌عنوان دخالت جمهوری اسلامی، به یک مسئله‌ی چالش‌آفرین تبدیل میکنند

 و وانمود میکنند و معرّفی میکنند و روی آن تکیه میکنند؛ این وضعی است 

که امروز ما با دشمن داریم. عواملشان در داخل هم متأسّفانه مشغولند؛ 

یک روز در خیابانهای تهران به مناسبت روز قدس که روز دفاع از فلسطین است، 

شعار «نه غزّه، نه لبنان» دادند. کمک‌کنندگان به جنگ روانی دشمن در داخل، 

موجودات بدی هستند، موجودات حقیری هستند؛ این سرافکندگی دارد.

 امروز هم کسانی درصدد این هستند که یک شکل معیوب از برجام را بر کشور تحمیل کنند؛ 

دولتهای خارجی دنبال این هستند و یک عدّه‌ای در داخل تبلیغ میکنند که اگر این نشود، 

جنگ خواهد شد؛ نه آقا، این دروغ است، این تبلیغ به نفع دشمن است. 

هدف دشمن معلوم است؛ دشمن درصدد آن است که ما از نقاط قوّت خودمان صرف‌نظر کنیم،

 از عناصر اقتدار ملّی خودمان دست برداریم تا راحت‌تر بتواند بر کشور ما، بر ملّت ما، 

بر سرنوشت ما و آینده‌ی ما مسلّط بشود؛ یک‌چنین فکری را آنها کرده‌اند

 و ملّت در مقابل این حرکت ایستاده است؛ این فشار روانی.

 و امّا فشار عملی، که [درباره‌ی] این هم فقط یک جمله به همه‌ی ملّت عزیزمان عرض میکنم

 در سرتاسر کشور؛ فشار عملی‌شان عبارت است از اینکه در کشور آشوب ایجاد کنند؛

 این برنامه‌ی قطعی آنها است که البتّه سرِ آنها به سنگ خواهد خورد؛

 همچنان‌‌که تا حالا خورده است. نقشه‌ی دشمن این است 

که از مطالبات مردمی سوءاستفاده کنند. ممکن است در یک شهری،

 در یک نقطه‌ای از کشور یک عدّه‌ای مطالبه‌ای داشته باشند، جمع بشوند،

 دنبال مطالباتند؛ مثلاً کارگرانی هستند، دنبال مطالبات کارگری‌اند؛

 یا مردمی در یک شهری، دنبال مطالبات شهری خودشان هستند. 

دشمن در یک‌چنین مواردی نقشه میکشد، عوامل نفوذی خود را، 

در واقع اشرار و انسانهای خبیثی را به تعداد معدودی در این اجتماعات وارد میکنند

 تا اجتماعات آرام مردم را تبدیل کنند به حرکت ضدّ امنیّتی و حرکت آشوبگرانه

 تا به این وسیله کشور را و ملّت را و نظام جمهوری اسلامی را بدنام کنند؛ 

این را مردم در سراسر کشور توجّه داشته باشند؛ این نقشه‌ی دشمن است،

 ما خبر داریم؛ نشسته‌اند برنامه‌ریزی کرده‌اند برای این کار؛ ا

لبتّه به گمان من بلکه به اعتقاد راسخ من، اینها کور خوانده‌اند 

و مردم عزیز ما در مقابل آنچه آنها برنامه‌ریزی کرده‌اند،

 با قدرت، با شهامت، با هوشیاری خواهند ایستاد. و من توصیه میکنم 

مردم عزیز ما همچنان‌‌که تا امروز هشیاری خودشان را حفظ کرده‌اند، باز هم حفظ کنند.

 

بیانات در مراسم بیست ونهمین سالگرد رحلت امام خمینی(رحمه الله)

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=39796

 

پ.ن:مراجعه شود به:http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=36366

ونیز:https://www.mashreghnews.ir/news/862179/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

یه بنده خدا
۱۷ خرداد ۹۷ ، ۱۴:۳۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر


وصیت نامه شهید عباس دانشگر:

بسم الله الرحمن الرحیم

آخر من کجا و شهدا کجا، خجالت می‌کشم بخواهم مثل شهدا وصیت کنم،

 من ریزه‌خوار سفره‌ی آنان هم نیستم. شهید شهادت را به چنگ می‌آورد،

 راه درازی را طی می‌کند تا به آن مقام می رسد اما من چه؟! 

سیاهیِ گناه چهره‌ام را پوشانده و تنم را لخت و کسل کرده. حرکت جوهره‌ی

 اصلی انسان است و گناه زنجیر. من سکون را دوست ندارم، 

عادت به سک‍ـون بـلای بزرگ پیروان حق است.

سکونم مرا بیچاره کرده، در این حرکت عـالم به‌سمت معبود حقیقی،

 دست و پـایم را اسـیر خود کرده. انسان کر می‌شود، کور می‌شود،

 نفـهم می‌شود، گنگ می‌شود و باز هم زندگـی می‌کند، بعد از مدتی مست می‌شود 

و عادت می‌کند به مستی، و وای به حالمان اگر در مستی خوش بگذرانیم و درد نداشته باشیم.

درد را انسان بی‌هوش نمی‌کشد، انسان خواب نمی‌فهمد، درد را، انسان باهوش و بیـدار می‌فهمد.

 راستی...! دردهایم کو؟ چرا من بیخیال شده‌ام؟ نکند بی‌هوشم؟ نکند خوابم؟ 

مثل آب خوردن چندین هزار مسلمان را کشتند و ما فقط آن را مخابره کردیم.

 قلب چند نفرمان به درد آمد؟ چند شب خواب از چشمانمان گریخت؟ 

آیا مست زندگی نیستیم؟ خدایا؛ تو هوشیارمان کن، تو مرا بیـدار کن،

 صدای العطش می‌شنوم، صدای حرم می‌آید، گوش عالم کر است. 

خیام می‌سوزد اما دلمان آتش نمی‌گیرد.

مرضی بالاتر از این؟ چرا درمانی برایش جست‌وجو نمی‌کنیم؟ روحمان از بین رفته،

 سرگرم بازیچه دنیاییم، الَّذِینَ هُمْ فِی خَوْضٍ یَلْعَبُونَ، ما هستیم. مرده‌ام،

 تو مرا دوباره حیات ببخش، خوابم، تو بیدارم کن خدایا!

 به‌حرمت پای خسته‌ی رقیه(س)، به‌حرمت نگاه خسته‌ی زینب(س)،

 به‌حرمت چشمان نگران حضرت ولی عصر(عج)؛ به ما حرکت بده.

عباس دانشگر 95/02/02

یه بنده خدا
۱۷ خرداد ۹۷ ، ۱۴:۳۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر


یکی از موانع، بی‌ارادگی است؛ یکی از موانع، تنبلی است؛ یکی از موانع، بی‌صبری است. 

بی‌صبری؛ باباجان! این غذا را وقتی شما سرِ بار گذاشتید،

 نمیشود که بمجرّد اینکه آتش زیرِ غذا را روشن کردید، بنا کنید پا به هم کوفتن که من غذا میخواهم! 

خب باید صبر کنید تا بپزد. گاهی اوقات این‌جوری است؛ بعضی از فعّالیّتهایی که برادرها 

و خواهرهای خوب انقلابی یک جاهایی انجام میدهند، ناشی از صبور نبودن است؛ صبوری لازم است؛

 صبر هم یکی از خصلتهای انقلابی است. بله، خشم انقلابی داریم امّا صبر انقلابی هم داریم. 

مظهر اتمّ و اکمل عدالت، امیرالمؤمنین است دیگر، از او عادل‌تر که نداریم،

 امّا امیرالمؤمنین هم یک جاهایی صبر کرد؛ تاریخ زندگی امیرالمؤمنین را می‌بینید دیگر. 

یک جا میگوید: فَصَبَرتُ وَ فِی العَینِ قَذًی وَ فِی الحَلقِ شَجا؛(۹) 

یک جا هم در مقابل فشار خوارج و مانند اینها در جنگ صفّین صبر میکند و به حکمیّت تن میدهد؛

 پس یک جاهایی صبر ضروری است، لازم است؛ یک جاهایی صبر، [از روی] ناچاری است، 

یک جاهایی هم نه، ناچاری نیست اما لازم است که انسان این صبر را انجام بدهد.


همان‌طور که عرض کردم، حوصله‌ی انقلابی و صبر انقلابی، مثل خشم انقلابی است. 

وقتی‌که حضرت موسیٰ بعد از پیغمبری آمدند به مصر و آن معجزه را نشان دادند 

و دعوت و این حرفها -خب، بنی‌اسرائیل منتظر بودند دیگر؛ از گذشته خبر داده شده بود

 که یک منجی‌ای خواهد آمد و آن منجی هم موسیٰ است؛ حالا موسیٰ آمده، منتظر بودند

 بمجرّدی‌که موسیٰ آمد، دستگاه فرعون کن‌فیکون بشود؛ نشده بود- قرآن میگوید آمدند

 پیش حضرت موسیٰ و گفتند که «اوذینا مِن قَبلِ اَن تَأتِیَنا وَ مِن بَعدِ ما جِئتَنا»؛(۱۳)

 تو که آمدی چه فرقی کرد؟ چه تفاوتی کرد؟ قبل از اینکه بیایی هم ما را آزار میکردند، 

زیر فشار بودیم، حالا هم که آمدی باز زیر فشاریم. ببینید!

 این آن حالت بی‌صبریِ بنی‌اسرائیلی است؛ بی‌صبری. حضرت موسیٰ گفت خب صبر کنید:

 اِنَّ الاَرضَ لله یورِثُها مَن یَشاءُ مِن عِبادِه وَ العاقِبَةُ لِلمُتَّقین؛(۱۴) تقوا اگر داشته باشید، 

عاقبت مال شما است؛ صبر لازم است. این حالت را نباید داشته باشید؛

 اینکه ما بگوییم چرا نشد، چه‌جوری شد، پا به زمین بزنیم، درست نیست. 

این مطلبی [بود] که حالا در این زمینه خواستیم عرض کنیم.

والسّلام علیکم و رحمةالله


۹) نهج‌البلاغه، خطبه‌ی ۳؛ «من راه شکیبایی را برگزیدم، درحالی‌که همانند کسی بودم که خاشاک در چشمش رفته و استخوان در گلویش مانده.»

۱۳) سوره‌ی اعراف، بخشی از آیه‌ی ۱۲۹
۱۴) سوره‌ی اعراف، بخشی از آیه‌ی ۱۲۸؛ «... زمین از آنِ خدا است؛ آن را به هرکس از بندگانش که بخواهد میدهد؛ و فرجام [نیک] برای پرهیزکاران است.»


گزیده بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان

http://farsi.khamenei.ir
یه بنده خدا
۱۲ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۴۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر


امام صادق علیه السلام در هزار و سیصد سال پیش فرمود:

 آن کس که زمان خود را درک کند، اوضاع زمان خود را بشناسد، 

جریانی را که در سطح و بطن زمان مستمر است‏ درک کند، در کار خود اشتباه نمی‏کند.

 یعنی مردم بی‏خبر از زمان خود، بی‏خبر از اوضاعی که در بطن یا سطح روزگار می‏گذرد،

 همیشه در اشتباهند، یعنی همیشه عوضی کار می‏کنند، به جای اینکه دشمن را بکوبند، خودشان را می‏کوبند، 

به جای اینکه سینه‏ دشمن را سیاه کنند، 

سینه و پشت خودشان را سیاه می‏کنند. و این است کارنامه ما در امر به معروف.


پ.ن:اینگونه است که همچون ابو موسی اشعری دست به مناظره وگفتگو میزنیم

بدون درک از زمان وبدون امر وتایید رهبر

یه بنده خدا
۰۵ خرداد ۹۷ ، ۱۳:۲۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر