یا بنی آدم

از خدا غافل مشو

یا بنی آدم

از خدا غافل مشو

یا بنی آدم

یا بَنی آدَمَ

أَنا غنَیُّ لا اَفتَقِرُ

اَطِعنی فی ما أمَرتُکَ اَجعَلَکَ غَنیّاً لا تَفتَقِرُ

یا بَنی آدَمَ

أنا حَیُّ لا اَموتُ

اَطِعنی فی ما أمِرتُکَ أجعَلَکَ حَیّاً لا تَموتُ

یا بَنی آدَمَ

أنا أقولُ لِلشَیّءِ کُن فَیَکون

اَطِعنی فی ما أمَرتُکَ اَجعَلَکَ تَقولُ لِلشَیّءِ کُن فَیَکون

تلگرام مشروعیت ندارد...

جمعه, ۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۱ ق.ظ

افسران - تلگرام مشروعیت ندارد

دکتر کوهنانی استاد دانشگاه در رشته جرم‌شناسی در فضای مجازی: قاطعانه می‌گویم که کانال تلگرام از لحاظ مشروعیت زیر سوال قرار دارد زیرا در حال حاضر بین 3 کشور انگلیس، روسیه و اسرائیل بر سر رژیم حقوقی و مالکیت تلگرام اختلاف شدید وجود دارد.

وی افزود: بنده با حضور در فضای مجازی موافق هستم ولی در عین حال یکی از بزرگترین منتقدان آن هم فضای مجازی هم هستم؛ متأسفانه وقتی می‌بینیم برخی از مسئولان  خیلی بی‌محابا می‌گویند فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یک دنیای تعاملی است، انسان بسیار ناراحت می‌شود گو اینکه تاکنون این مسئول از هر‌گونه مشکل در فضای مجازی بی‌اطلاع بوده است.
متاسفانه طبق آماری از میان 115 مورد طلاق در کشور ما، 95 درصد به علت تاثیر فضای مجازی از هم جدا شده‌اند؛ عواملی چون بی‌توجهی به یکدیگر یا کاهش تمایل چهره به چهره یا خیانت از این جمله عوامل است؛ بنده به شدت اعتقاد دارم که فضای مجازی محل آسیبهای فرهنگی است که از جمله آن می‌توان به رواج ادبیات نامناسب، ترویج مفاهیم مبتذل به شکل نگران‌کننده اشاره کرد؛ به جرات می‌گویم کشور ما در بعد فرهنگی بر روی مین قرار دارد و اگر دچار انفجار نمی‌شویم خداخواسته است. 
وی همچنین در خصوص مشکلات امنیتی و فرهنگی شبکه اجتماعی تلگرام گفت: در اساسنامه کانال تلگرام به صراحت آمده است که این کانال اطلاعات کاربران خود را در اختیار شرکتها و کشورهای دیگر قرار می‌دهد؛ یکی از دلایل اینکه شبکه تلگرام با حسن‌نیت عمل نمی‌کند این است که دفتر مشخص ندارد و مالکیت آن مشخص نیست.

وی افزود: کشور آمریکا و کشورهای دیگر و همچنین شرکتهای مختلف می‌توانند بااین کانال قرارداد بسته و تمام اطلاعات کاربران را خریداری کنند. خیلی از نهادها هستند که با این کانال مجازی قرارداد می‌بندند و جست‌وجوها و اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی را خریداری می‌کنند و این اطلاعات را به جامعه‌شناسان آنالیزگر می‌دهند و  از این اطلاعات آنالیز شده استفاده فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی می‌کنند. 


برگرفته شده از افسران جوان جنگ نرم

۹۵/۰۷/۲۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
یه بنده خدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی